Ilgtspējīgs dizains
Stockmann zīmolu kolekcijas rada Design Studio, ievērojot ilgtspējīgas attīstības principus.
Daudzi mūsu klienti ir pazīstami ar Stockmann zīmoliem kā sieviešu, vīriešu un bērnu modes, tā arī mājas preču nodaļā. Iespējams, arī viņus pārsteigts, ka šīs preces rada mūsu pašu Design Studio Helsinku centrā. Stockmann zīmoli ir kā solījums piedāvāt klientiem pārlaicīgas un ilgtspējīgas preces ar augstu kvalitāti, kas tos iepriecinās ilgu laiku. “Man ir svarīga kvalitāte un ilgtspējīgs skaistums, tāpēc es ļoti priecājos, redzot, ka manis radītās lietas tiek lietotas no sezonas uz sezonu,” stāsta Milla Terho, zīmolu Noom un Essentials by Stockmann dizainere.
Klients vienmēr ir galvenais Design Studio darbā, un kolekcijas tiek veidotas, lai atbilstu ziemeļvalstu dzīvesstilam. “Jau laikapstākļi vien nosaka daudzas ikdienas izvēles, tas tiek ņemts vērā jau preču izstrādes procesā,” min dizainere Laura Tilaeusa, kas atbild par Bogi un Basic by Stockmann.
Stockmann zīmolu dizainā tiek daudz domāts par atbildību pret vidi. “Daļa mūsu darba, strādājot pie kolekcijām, ir attīstīt atbildīgu ražošanu, nepārtraukti apkopot jaunas zināšanas un pārvērst vīzijas produktos”, stāsta Peivi Lītikeinena, Casa un Villa Stockmann interjera preču dizainere.
“Mēs vienmēr cenšamies saglabāt atbildības perspektīvu kā vienu no mūsu svarīgajām dizaina vērtībām – tādējādi tas kļūst ilglaicīgs,” piebilst Laura Kupari-Giza, Design Team Lead un A+more, kā arī Noom Loungewear zīmolu dizainere.
Gadu gaitā Stockmann zīmolu dizainā ir kļuvis aizvien svarīgāk ņemt vērā atbildību pret vidi. “Pieņemot pasaulē valdošo domāšanu, kas virzās uz tādu dizainu, kas būtu mazāk atkarīgs no noteiktas sezonas un krāsu paletes, mūsu kolekcijas ir veidotas tā, lai tās varētu nēsāt vairākas sezonas vai pielietot tik daudzveidīgi, ka tās nav atkarīgas no sezonas”, skaidro dizainere Inka Uneliusa, kuras pārziņā ir vīriešu Construe un Cap Horn preces.
Lai dizaina procesā ievērotu aprites ekonomikas principus, nākas nepārtraukti meklēt jaunu informāciju un mācīties. “Atbildīgas ražošanas principi pastāvīgi mainās. Visu laiku parādās jauna informācija, kritēriji un noteikumi, un iedziļināšanās tajos ir nepārtraukts darbs. Sākotnēji mazajiem uzņēmumiem atsevišķu materiālu sagādāšana varēja radīt grūtības. Par laimi, šobrīd lielākā daļa atbildīgi ražoto materiālu ir pieejami. Turklāt daļa materiālu, kas šķiet ilglaicīgi, tādi nemaz nav, ja aplūko visu kopainu, tāpēc šis ir arī pētījumu process,” atzīst Laura Kupari-Giza.
Iepriekšējā gada nogalē Stockmann tika izvēlēts kā viens no uzņēmumiem, kas piedalās valsts mēroga programmā Circular Design, kas iedziļinās aprites ekonomikas principos un pievēršas konkrētu preču un pakalpojumu koncepciju radīšanai. “Viens no projekta mērķiem ir pielietot mūsu zināšanas un turpināt uzlabot komunikāciju ar klientiem par produktiem, izmantotajiem materiāliem, to labošanu, kopšanu un pārstrādi. Mūsu vēlme ir paildzināt jau nopirkto preču kalpošanas laiku, kā arī virzīt klientus uz iepirkšanos ar ilglaicīgāku pieeju,” stāsta Laura Tilaeusa. Design Studio valda radoša kopība, kas iedvesmo katru komandas dalībnieku.
“Apģērbu ražošanas industrijas lielo pārmaiņu vidū mēs iedvesmojam un atbalstām cits citu, un kopā cenšamies radīt labākus un ilglaicīgākus risinājumus. Pats svarīgākais ir radīt ko skaistu un iepriecināt klientus, un tas mūs vieno.”