Tiek atklāts latviešu dizaineru konceptveikals
Atzīmējot novembri kā patriotisma mēnesi, universālveikals Stockmann sadarbībā ar apvienību Rīgas dizaina tirgus 3. stāvā izveidojis pop-up konceptveikalu, kur no 15. novembra līdz 30. novembrim iespējams iegādāties 11 atzītu Latvijas dizaineru radītos apģērbus, aksesuārus un interjera preces.
Vienkopus tiek pārstāvēti gan Latvijā un pasaulē atpazīstamību ieguvuši apģērbu un aksesuāru zīmoli Baiba Ladiga, Dinari Jewels, Baiba Ripa, Sofia Lark, gan Glass Wolf, RR leather accessories, Timeless Riga, Lokali, Daiļrades dizains, June 9 concept un Nada, kā arī gaismekļu zīmols Šmita lampas.
Universālveikala Stockmann mārketinga vadītāja Dace Kokina vēsta, ka jau desmito gadu, ņemot vērā pašmāju un ārvalstu pircēju lielo interesi, novembrī – Latvijas valsts proklamēšanas gadadienas mēnesī – tiek nodrošināta iespēja iegādāties iecienītu latviešu zīmolu radītās konceptuālā dizaina preces. “Pirmoreiz īpaši izveidotajā pop-up veikalā 3. stāvā būs pieejami rūpīgi atlasīti 11 Latvijas modes dizaineru, tostarp pasaulē atzīto zīmolu Baiba Ripa, Dinari Jewels, Baiba Ladiga, Sofia Lark, rudens–ziemas kolekcijas apģērbi un aksesuāri. To tapšanas procesā liela vērība piešķirta funkcionalitātei un ilgtspējībai, kā arī modes ietekmei uz vidi, atspoguļojot to gan materiālu izvēlē, gan gatavā izstrādājuma dizaina daudzpusīgumā un izmantojamībā ilgtermiņā. Savukārt interjera dizaina segmentā pircēji varēs iepazīt zīmola Šmita lampas unikālos gaismas objektus, kas veidoti no iztukšotām pudelēm,” stāsta Dace Kokina, uzsverot, ka noteiktās dienās klientiem būs iespēja noformēt individuālus pasūtījumus un tikties klātienē ar dizaineriem.
Konceptveikalā pārstāvētā zīmola Baiba Ladiga kolekcijas FUNGI iedvesmas avots ir sēnes, to organiskās formas un neparastie raksturi. Dizainere Baiba Ladiga-Kobayashi stāsta, ka kolekcija izstrādāta, iedvesmojoties no sēnēm, mikroorganismiem, piemēram, rauga un pelējuma sēnītēm, tādējādi piešķirot apģērbiem gan romantisku, gan strukturētu noskaņu. “Aplūkojot sēnes kā iedvesmas avotu, atklājām, ka tās apvij noslēpumainība tādēļ, ka cilvēce tik maz apzinās šo organismu iespējas. Turklāt sēņošana ir nacionāla mēroga apsēstība vasaras beigās un rudenī, un, iespējams, tai ir saistība ar latvieša intrverto dabu.” Savukārt zīmola Baiba Ripa kolekcijām iedvesma iegūta no skarbās ziemeļu dabas. “Apģērbu līnijas izgatavošanā tiek izmantoti augstvērtīgi izejmateriāli, savienojot tos ar mūsdienu cilvēka ikdienas vajadzībām, tādējādi radot lieliskus produktus, kas ir valkājami vairākas sezonas,” dalījās dizainere Baiba Ripa.
Līdztekus apģērbiem, juvelierizstrādājumu zīmols Sofia Lark, kas guvis starptautisku atzinību dažādos konkursos un modes mesēs, aicina sievieti savu būtību un raksturu izcelt ar rotām. Sofia Lark rotas izgatavotas no bronzas un sudraba un radītas spēcīgai sievietei, kura zina, ko vēlas. Toties gaismas objektu zīmols Šmita lampas uzskata, ka gaisma ir iedvesmojusi cilvēci visos laikos, sākot jau ar saullēktu un beidzot ar saulrietu. “Gaisma nav tikai fizikāls process – tas ir ar labām sajūtām un domām ieskauts personības stāvoklis. Šmita lampas tika radītas, lai palīdzētu apkārtējai videi kļūt gaišākai un mājīgākai arī tajos brīžos, kad iestājusies vakara krēsla,” stāsta idejas autori Kaspars Šmits un Iveta Šmita. Lampas tiek veidotas ar īpašu rūpību, ļaujot turpināt dzīvi jau iztukšotām vīna pudelēm. “Katra pudele, kurai laimējies pārtapt par Šmita lampu, jau reiz ir saturējusi saules gaišumu, kas tur nonācis kopā ar vīnu, tapušu no saules apspīdētām vīnogām, un ikviena iztukšotā pudele tās īpašniekam savulaik ir sniegusi prieku, ļaujot atzīmēt kādu īpašu notikumu vai vienkārši labi pavadīt laiku. Tādēļ Šmita lampas pagarina vīna pudeļu mūžu, tās no jauna piepildot ar gaismu,” uzsver zīmola pārstāvji.