“Stockmann”: nepieciešama kardināla rīcības maiņa – no ierobežojumiem uz drošas vides radīšanu

Šodien, 4. martā, universālveikals “Stockmann” ar vēstuli vērsies pie valdības, lūdzot tai fokusēties uz drošas vides noteikumu radīšanu un ieviešanu visās nozarēs, kas ļautu uzņēmējiem, sasniedzot drošas vides noteikumu prasības, strādāt. Šādas rīcības rezultātā tiktu ģenerēti nodokļu maksājumi un uzlabotos iedzīvotāju labsajūta, samazinot spriedzi un nedrošību sabiedrībā. Uzņēmēji jau veido drošas vides apstākļus. Piemērs: “Bookla” aplikācija klientu ērtībām un drošībai ieviesta no marta sākuma.

 

“Redzams, ka šobrīd pandēmijas attīstība nav prognozējama nevienā no pasaules valstīm. Zināms arī, ka sabiedrības vēlme atgriezties pie ierastiem ikdienas dzīves paradumiem arvien pieaug. Katrs jauns ierobežojums tiek uztverts kā dzīves kvalitātes pasliktinājums un rada spriedzi sabiedrībā. Nevēlamies nonākt situācijā, kurā sabiedrība sāk ignorēt valstī noteikto ierobežojumu kārtību. Nepieciešama kardināla rīcības maiņa – no ierobežojumiem uz drošas vides radīšanu. Viens no šobrīd iespējamiem situācijas risinājumiem ir valstu orientēšanās uz drošas vides un pandēmijai pielāgota dzīvesveida radīšanu, kas ļautu iedzīvotājiem pakāpeniski atgriezties pie ierastā dzīves ritma un samazinātu spriedzi,” pauž universālveikala “Stockmann” direktore Dace Goldmane.

 

Kā uzsver D.Goldmane, šobrīd Latvijā iedzīvotāji tiek aktīvi aicināti vakcinēties, kad šāda iespēja būs, bet netiek pietiekami uzsvērts drošas vides nozīmīgums, kas sabiedrību aicinātu ievērot dzīves stilu, kas mazinātu pandēmijas izplatību un spriedzi sabiedrībā jau šobrīd. “Lai gan vēstulē paustais lūgums var tikt uztverts kā tirdzniecības centru lobijs, tomēr lūdzām valdību, no šī  pieņēmuma distancējoties, situāciju izvērtēt no sabiedrības un valsts ekonomikas vajadzību prizmas. “Stockmann” ir radījis drošu iepirkšanās vidi, bet pilnvērtīgi strādāt nedrīkst,” turpina universālveikala direktore.

 

Pašlaik universālveikalā “Stockmann” ieviesti šādi drošības standarti:

  • ēkā tiek nodrošināta filtrēta gaisa apmaiņa 3-5 reizes stundā, ko nodrošina piespiedu ventilācijas sistēma;
  • CO2 daudzums ēkā tiek monitorēts un nodrošināts ~500 ppm līmenī;
  • apmeklētāju skaita monitoringu nodrošina digitālā VISIT tiešsaistēs uzskaites sistēma ar iespēju klientiem, ienākot ēkā, redzēt kopējo apmeklētāju skaitu;
  • distancē pārdotās preces var saņemt pick-up punktos pēc pieraksta sistēmas;
  • pie katras ieejas novietots bezkontakta roku dezinfekcijas stends;
  • stāvvietas apmaksu iespējams veikt bezkontakta veidā (“Mobilly”);
  • nodrošinot uz vietas universālveikalā tirdzniecībā 70% pārtikas sortimentu un ne vairāk kā 30% nepārtikas sortimentu, tiek ierobežots universālveikala apmeklējumus nepārtikas nodaļās, organizējot pieraksta sistēmu ar “Bookla” aplikācijas palīdzību (šobrīd vienlaikus tiek atļauti 3 pieraksti)*;
  • apmeklētāji un darbinieki ievēro distanci un lieto mutes un deguna aizsegus;
  • klientu un pārdevēju saskares vietās (kases, produktu vitrīnas u.c.) ir uzstādītas stikla aizsargbarjeras;
  • tiek veikta papildus dezinfekcija virsmām, kuru saskare ar klientu ir bieža (durvju rokturi, eskalatoru rokturi, liftu pogas, iepirkšanās ratiņi, grozi utt.);
  • vienam apmeklētājam tiek nodrošināta vismaz 25m2 telpas platība;
  • ēkas ieejas (4) organizētas, lai ienākošie klienti nenonāktu ilgstošā kontaktā ar izejošajiem.

 

*Pierakstīšanās nepārtikas nodaļu apmeklējumam caur “Bookla” aplikāciju klientu ērtībām un drošībai ieviesta no marta sākuma, tādējādi piedāvājot klientiem individuālu un drošu universālveikala apmeklējuma pieredzi pārdevēja-konsultanta vai stilista pavadībā.

 

“Valdība ir noteikusi atbalsta pasākumus, kas ir nozīmīgs, tomēr īslaicīgs risinājums gan uzņēmumiem, gan valstij. Svarīgi, lai būtu prognozējama nākotnes situācija un nebūtu nepieciešamības nodokļu apmaksas termiņus lūgt pagarināt, samazinot valsts budžeta ieņēmumus. “Stockmann” februārī pieteicās maksimālajam (3 gadi) atlikto nodokļu apmaksas termiņam, jo nav skaidrs, kādi būs tirdzniecības noteikumi nākotnē. Tomēr Valsts ieņēmumu dienests iesaka maksāt šos nodokļus 3 gadu laikā katru mēnesi, bet kā lai prognozē, kad būs iespēja atkal strādāt ar peļņu, lai varētu samaksāt šos nodokļus? 2020.gada pavasarī, kad spēkā bija ierobežojumi un “Stockmann” kvalificējās atliktajiem nodokļu samaksas termiņiem, pieteicāmies atlikt nodokļu samaksu uz 1 gadu. Tomēr tagad ir redzams, ka pēc gada situācija tirdzniecībā ir ievērojami pasliktinājusies, un mums būs jālūdz šos nodokļu apmaksas termiņus vēl pagarināt. Tāpēc arī pie valdības esam vērsušies ar lūgumu fokusēties uz drošas vides noteikumu radīšanu un ieviešanu visās nozarēs efektīvai pandēmijas apkarošanai,” teic D.Goldmane.

 

Par “Stockmann”

“Stockmann” piedāvā daudzveidīgu un kvalitatīvu modes, skaistumkopšanas, mājas un pārtikas produktu izvēli brīnišķīgai ikdienas dzīvei. Mēs iedvesmojam klientus izdarīt ilgtspējīgu un atbildīgu izvēli. “Stockmann” ir 8 universālveikali Somijā un Baltijas valstīs, kā arī tiešsaistes veikals stockmann.com. Papildu informāciju var atrast vietnē stockmanngroup.com.

 

Papildu informācija:
Dace Kokina, SIA “Stockmann” Mārketinga vadītāja
E-pasts: dace.kokina@stockmann.com
Mob.tel. +371 29118809
Mājaslapa: www.Stockmann.lv
Facebook: facebook.com/Stockmannriga